Iva Slováková
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
Ve škole pracuji jako zástupkyně ředitelky a mám na starosti komplexní provoz naší pobočky v Třinci. Zastřešuji veškeré ekonomické, pedagogické a administrativní záležitost spojené s naším fungováním
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Vystudovala jsem ekonomii na Univerzitě Karlově v Praze a následně působila na různých manažerských pozicích v bankovnictví. S narozením našich dětí se v mém životě objevilo téma respektující výchovy a alternativního vzdělávání. Jsem jedním ze zakladatelů Lesní školky Hrádeček, která funguje od roku 2014. Na školku od roku 2016 navazovala Svobodná škola Hrádeček, která se v roce 2022 transformovala v ZŠ Labyrint Třinec. Za zásadní profesní zkušenost dodnes považuji možnost stáže v jedné z nejstarších svobodných demokratických škola na světě – Sudbury Valley School v Massachusettes ve Spojených státech.
CO MÁM RÁDA
Ráda trávím čas s rodinou, na horách, ráda běhám a stejně ráda odpočívám. Věřím v celoživotní seberozvoj, aktuálně procházím několikaletým výcvikem v psychoterapii.
Lucie Czudková
CO MÁM VE ŠKOLE NA STAROSTI?
O školu pečuji v administrativních záležitostech, mám na starosti prezentaci školy na sociálních sítích a vztahy s veřejností.
CO MÁM RÁDA?
Rodinu a děti, pohodové vztahy, podnětné pracovní prostředí, objevování světa a ženská témata.
Magda Duchečková
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
Ve škole pracuji jako průvodce. V rámci bloku příběhy světa s dětmi prozkoumáváme ty příběhy z dějin světa i naší země, které jsou důležité pro naši přítomnost a budoucnost. Na pozadí těchto témat se učíme mnoho dalších kompetencí, např. spolupracovat, poznávat se a zdravě se projevovat, kriticky myslet a mnoho dalších. Prožíváme spolu každodennost se všemi tématy a projevy, které sebou nesou a já se snažím tím vším děti co nejlépe provádět.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Vystudovala jsem Knihovnictví a poté Hospodářskou politiku a správu. Po práci v Knihovně Archivu Pražského Hradu jsem působila na katedře Evropské integrace Bankovního institutu VŠ. Během rodičovské dovolené jsem absolvovala Montessori kurzy (Každodenní život, Rozvíjení smyslů, Zlomky, Matematika, Český jazyk, Předškolák), Jak na prostor pro děti, Nevýchova, Komunikační strategie, Focusing, Emoční rovnice, Enjoying, Soul Coaching, Zvládání vzteku. Praktickým příkladem se snažím dětem předávat strategie k dobrému well-beingu. Kromě toho se snažím dětem ukázat nástroje pro efektivní práci i každodenní život z kurzů Mít vše hotovo, Minimalismus a Zázračný úklid.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT TŘINEC
Když mi do života přišly vlastní děti, moje zaměření se otočilo a já se začala intenzivně zajímat o dětskou psychologii a alternativy ve výchově a vzdělávání. Přečetla jsem mnoho knih, absolvovala hodně kurzů a uvědomila si, jak zásadní a formující je pro děti školka a škola. Nebylo tedy jiné cesty než vozit děti do vzdálené Lesní školky a návazné Svobodné školy, jejíž součástí jsem se postupně stala. Největším motorem na této cestě byla výchova mých tří synů, díky kterým bych nebyla v sebepoznání tam, kde jsem.
Jsem vděčná, že můžu všechny nabyté zkušenosti a poznatky sdílet s dětmi v Labyrintu Třinec a učit se tvořit s nimi opravdu svobodný prostor.
Lenka Olejníková
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu jsem dětem průvodkyní, pomocnou rukou a přítelem, který je provází dobrodružnou cestou poznávání a poznání.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Jsem absolventem UMPRUM oděvní a certifikovaným asistentem pedagoga. Prošla jsem profesním životem s vůní čajovny, orientu a alternativní výživy. Vyzkoušela mnohá zaměstnání, vždy s lidským rozměrem, která mi dala zkušenosti, klid a nadhled.
Díky mým dětem, které mi otevřely zcela jinou dimenzi bytí, jsem došla k poznání, že být dětem průvodcem a oporou je pro mne Ta Cesta a děkuji za ni.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT TŘINEC
Miluji projektovou výuku. Rovný respektující přístup a vymýšlení výprav. Je to výzva a motivace k práci na sobě, abych byla dětem přínosem a inspirací. To vše jsem v Labyrintu nalezla – a to mě baví.
Štěpán Stašák
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu jsem zaměstnán jako učitel, průvodce a vychovatel školní družiny. Pečuji o harmonický tělesný i duševní rozvoj dětí.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Absolvoval jsem na Univerzitě Palackého v Olomouci. A to učitelství tělesné výchovy a společenských věd. Věnoval jsem se animátorským programům volnočasových aktivit a sportu v zahraničí i v Česku. Mám za sebou poznávací dobrodružné výpravy po Evropě i Asii. V Nepálu jsem dva měsíce působil jako učitel v tamní škole díky dobrovolnické platformě HelpX.
PROČ JSEM SE ROZHODL STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT TŘINEC
Mám rád tvořivou, kreativní a komplexní výuku, která jde ruku v ruce s koncepcí ZŠ Labyrint Třinec. Zároveň mě práce s dětmi baví, naplňuje a dává smysl mému profesnímu životu.
Helena Chalupová
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu jsem asistentka pedagoga v 1. trojročí. Snažím se vytvářet spolu s ostatními prostředí, ve kterém se každý žák cítí podporován a respektován.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Původní profesí jsem farmaceutická laborantka, ale vždy jsem se cítila dobře ve společnosti dětí a bavila mě kreativní práce, která mě dovedla k fotografování, které bylo mým koníčkem i prací. Pár let jsem pracovala také jako průvodkyně v dětské skupince.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Labyrint mi vstupoval do života postupně, nejdřív jen mini úvazkem a postupně až do nynější podoby asistenta pedagoga. Líbi se mi koncept školy i neustále se vyvíjející prostředí. Baví mě práce s dětmi a těším se na nové zážitky.
Petra Čmielová
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu působím jako asistentka pedagoga, průvodkyně a vychovatelka školní družiny.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Vystudovala jsem střední školu soukromého podnikání a absolvovala certifikovaný kurz asistenta pedagoga. Mám bohaté zkušenosti s dětmi školního věku. Své vzdělání si aktuálně doplňuji studiem předškolní pedagogiky a pedagogiky prvního stupně.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Stát se průvodkyní byla pro mě skvělá příležitost k rozvoji profesních zkušeností, komunikačních dovedností, možnost setkávání se s novými lidmi a objevování světa s dětmi.
Lenka Menšíková
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu učím přírodopis, zaměřuji se na rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností žáků.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Vystudovala obor finance na Mendelově univerzitě v Brně. Působím v projektu Pomáháme školám k úspěchu a plně souzním s jeho vizí: „Každý žák se učí naplno a s radostí, své učení si řídí. Stává se zaujatým, přemýšlivým a nezávislým uživatelem textů všeho druhu.“
Doplnila jsem si pedagogické vzdělání a absolvovala jsem kurz Čtením a psaním ke kritickému myšlení. V současné době jsem pedagogickou konzultantkou a koordinátorkou pro projektové školy v lokalitě Třinec a učím přírodopis ve čtenářské škole v Třinci. Od roku 2021 organizuji Festival inspirace v přírodních vědách.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Baví mě probouzet v dětech zvědavost a zvídavost, společně s nimi bádat, objevovat a prozkoumávat svět, který nás obklopuje. Ráda spolupracuji s týmem kolegů, kteří mají chuť plánovat a reflektovat svou práci s cílem umožnit žákům učit se naplno a s radostí. Stejně tak i já neustále hledám cesty pro vlastní rozvoj a růst.
Lenka Lysková
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu působím jako asistentka pedagoga a vychovatelka školní družiny. Pomáhám nejen dětem objevovat a vytvářet nové poznatky, které jim budou užitečné v budoucím životě. Odpoledne vedu také kroužek angličtiny.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Vystudovala jsem Univerzitu Palackého v Olomouci obor učitelství biologie, geologie a ochrany životního prostředí. Nejdříve jsem své učitelské nadšení zhodnotila jako vychovatelka ve školní družině, poté následovalo 6 let praxe jako učitelka na ZŠ. Pracovala jsem ve funkci hlavního vedoucího přírodovědných předmětů, měla jsem na starosti tvorbu plánů a také organizaci a plnění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty pro 1. a 2. stupeň ZŠ.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Zkušenosti z ,,klasického,, školství mě donutily přehodnotit a změnit mé budoucí profesní kroky. S narozením mých dětí jsem si stále více uvědomovala, jak důležité je věnovat se dětem v rámci vzdělávacího procesu na maximum. Toto však ve velkých školách většinou nejde, proto jsem hledala alternativy, kde se lze učit bez stresu, shonu a nátlaku, který je vytvářen nejen na děti, ale také na pedagogy. Labyrint mi do této mé profesní cesty zapadl dokonale.
Tereza Homová
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
Ve škole působím jako učitelka anglického jazyka.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Vystudovala jsem speciální pedagogiku a učitelství tělesné výchovy na Masarykově univerzitě v Brně. Během studií jsem využila možnosti studovat v zahraničí, což mi otevřelo nové obzory, a tak jsem se po studiích rozhodla dále poznávat svět. Na nějakou dobu byl mým domovem Nový Zéland, později Norsko. Po návratu jsem získávala cenné zkušenosti jako učitelka tělesné výchovy, anglického jazyka a předmětu speciálně pedagogické péče na základní škole. Největší školou života je mi nyní mateřství a výchova syna, který mě neustále motivuje k seberozvoji.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Mým cílem je, aby učení děti bavilo, dávalo jim smysl a nabyté poznatky mohly využít v běžném životě. K tomu je důležité vytvoření bezpečného a respektujícího prostředí, které v dětech podporuje přirozenou touhu po poznání. A v tom jsme se ZŠ Labyrint Třinec zajedno.
Monika Krestýnová
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu působím jako asistentka pedagoga ve druhém trojročí a také se občas potkáme v družině.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Jsem vystudovaný chemik na univerzitě v Pardubicích, milovník přírodních věd a zároveň kreativní duše mající zálibu v malování, tvoření a hraní na flétnu. Profesní zkušenosti jsem nabývala již během studia v různých odvětvích, zejména pak v logistice. Jsem také certifikovaným asistentem pedagoga, jako praktikant jsem se účastnila dětských táborů, vyzkoušela si práci ve školní družině a dále si rozšiřuji znalosti studiem předškolní a mimoškolní pedagogiky.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Ačkoliv byla práce v nadnárodních firmách velmi zajímavá a různorodá, nebyla pro mne mnohdy úplně užitečná. S narozením vlastních dětí přišlo uvědomění a ukotvení v tom, jak je důležité trávit čas smysluplně, v radosti a v neposlední řadě také v prostředí, kde mohou být děti i dospělí bezpečně sami sebou. Tímto svobodným a inspirativním prostorem je škola Labyrint a já si vážím příležitosti stát se součástí týmu. Těším se na další objevování s dětmi a společný růst.
Jana Avratová
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu pracuji jako asistentka pedagoga, podporuji děti se speciálními potřebami, jsem pomocnou rukou průvodců a částečně také vychovatelkou ve školní družině.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Jsem absolventkou uměleckoprůmyslové školy sklářské a certifikovanou asistentkou pedagoga. Mám za sebou několik kurzů se zaměřením na práci s dětmi s autismem, se kterými jsem pracovala před rodičovskou dovolenou.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Pro můj život je důležitá svoboda a to i svoboda ve vzdělávání, proto souzním s konceptem školy, jsou mi blízké jeho principy a rovnocenný partnerský přístup.
Lucie Červíková
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
Ve škole působím převážně jako vychovatelka školní družiny a průvodkyně na výpravách.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Vystudovala jsem VOŠ mezinárodní obchod a má předchozí pracovní náplň souvisela s vývozem a dovozem zboží, komunikace se zákazníky. Během rodičovské dovolené jsem se rozhodla jít jiným směrem. Trávit čas s dětmi mě velice bavilo, společné výpravy do přírody, sportovní aktivity, kreativní činnosti. Jelikož jsem nikdy neuznávala čistě autoritativní přístup ve výchově, hledala jsem proto zdroje jak na sobě pracovat a jak se svými dětmi komunikovat „jinak“. Postupně jsem tedy procházela kurzy Nevýchovy, Dovychovat, Metoda laskavé důslednosti, atd.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Nikdy jsem se o alternativní školství moc nezajímala, až do té doby, než syn po velkém nezdaru v klasické ZŠ přešel do ZŠ Labyrint. Mohu říct, že mě jeho nadšení z celého konceptu natolik pohltilo, že jakmile přišla nabídka práce v Labyrintu, neváhala jsem a s nadšením ji přijala.
Momentálně si dodělávám kurz asistent pedagoga, vychovatel a pedagog volného času. Doufám, že budu nápomocná jak ostatním průvodcům, tak hlavně dětem. Ráda bych byla dětem oporou, někým, komu věří, a hlavně s kým chtějí trávit čas.
Eliška Klimková
CO VE ŠKOLE DĚLÁM
V Labyrintu jsem asistentka pedagoga a průvodkyně v prvním trojročí. Podporuji a motivuji děti při jejich objevování různých zákonitostí, především v matematice a v češtině (čtení, psaní). Pomáhám pedagogovi s přípravou materiálů potřebných k výuce. Přispívám k tomu, aby bylo možno přistupovat k dětem co možná nejvíce individuálně.
VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI
Vystudovala jsem Obchodně podnikatelskou fakultu v Karviné (Slezské univerzity v Opavě). Brzy jsem zjistila, že mou vášní jsou přírodní celostní léčitelství, soběstačnost ale především alternativní způsoby vzdělávání a vztahy naplněné respektem. Nyní již třetím rokem vedu lesní školku Hrádeček/Zbojníčci v Hrádku.
PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT
Již 10 let jsem podporovatelkou předchůdců Labyrintu, lesní školy i školky Hrádeček. Hrádeček i Labyrint byly jasnou volbou pro naše vlastní děti. Toto prostředí, lidé i přístup k dětem, jsou pro mě příjemné a naplňující, vidím zde obrovský smysl v práci a chci toho být součástí.