Náš tým

Iva Slováková

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

Ve škole pracuji jako zástupkyně ředitelky a mám na starosti komplexní provoz naší pobočky v Třinci. Zastřešuji veškeré ekonomické, pedagogické a administrativní záležitost spojené s naším fungováním

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Vystudovala jsem ekonomii na Univerzitě Karlově v Praze a následně působila na různých manažerských pozicích v bankovnictví. S narozením našich dětí se v mém životě objevilo téma respektující výchovy a alternativního vzdělávání. Jsem jedním ze zakladatelů Lesní školky Hrádeček, která funguje od roku 2014. Na školku od roku 2016 navazovala Svobodná škola Hrádeček, která se v roce 2022 transformovala v ZŠ Labyrint Třinec. Za zásadní profesní zkušenost dodnes považuji možnost stáže v jedné z nejstarších svobodných demokratických škola na světě – Sudbury Valley School v Massachusettes ve Spojených státech.

CO MÁM RÁDA

Ráda trávím čas s rodinou, na horách, ráda běhám a stejně ráda odpočívám. Věřím v celoživotní seberozvoj, aktuálně procházím několikaletým výcvikem v psychoterapii.

Lucie Klimša Czudková

CO MÁM VE ŠKOLE NA STAROSTI?  

O školu pečuji v administrativních záležitostech, mám na starosti prezentaci školy na sociálních sítích a vztahy s veřejností. 

CO MÁM RÁDA? 

Rodinu a děti, pohodové vztahy, podnětné pracovní prostředí, objevování světa a ženská témata. 

Magda Duchečková 

CO VE ŠKOLE DĚLÁM 

Ve škole pracuji jako průvodce. V rámci bloku příběhy světa s dětmi prozkoumáváme ty příběhy z dějin světa i naší země, které jsou důležité pro naši přítomnost a budoucnost. Na pozadí těchto témat se učíme mnoho dalších kompetencí, např. spolupracovat, poznávat se a zdravě se projevovat, kriticky myslet a mnoho dalších. Prožíváme spolu každodennost se všemi tématy a projevy, které sebou nesou a já se snažím tím vším děti co nejlépe provádět.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI 

Vystudovala jsem Knihovnictví a poté Hospodářskou politiku a správu. Po práci v Knihovně Archivu Pražského Hradu jsem působila na katedře Evropské integrace Bankovního institutu VŠ. Během rodičovské dovolené jsem absolvovala Montessori kurzy (Každodenní život, Rozvíjení smyslů, Zlomky, Matematika, Český jazyk, Předškolák), Jak na prostor pro děti, Nevýchova, Komunikační strategie, Focusing, Emoční rovnice, Enjoying, Soul Coaching, Zvládání vzteku. Praktickým příkladem se snažím dětem předávat strategie k dobrému well-beingu. Kromě toho se snažím dětem ukázat nástroje pro efektivní práci i každodenní život z kurzů Mít vše hotovo, Minimalismus a Zázračný úklid. 

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT TŘINEC 

Když mi do života přišly vlastní děti, moje zaměření se otočilo a já se začala intenzivně zajímat o dětskou psychologii a alternativy ve výchově a vzdělávání. Přečetla jsem mnoho knih, absolvovala hodně kurzů a uvědomila si, jak zásadní a formující je pro děti školka a škola. Nebylo tedy jiné cesty než vozit děti do vzdálené Lesní školky a návazné Svobodné školy, jejíž součástí jsem se postupně stala. Největším motorem na této cestě byla výchova mých tří synů, díky kterým bych nebyla v sebepoznání tam, kde jsem.  

Jsem vděčná, že můžu všechny nabyté zkušenosti a poznatky sdílet s dětmi v Labyrintu Třinec a učit se tvořit s nimi opravdu svobodný prostor. 

Lenka Olejníková 

CO VE ŠKOLE DĚLÁM 

V Labyrintu jsem dětem průvodkyní, pomocnou rukou a přítelem, který je provází dobrodružnou cestou poznávání a poznání. 

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI 

Jsem absolventem UMPRUM oděvní a certifikovaným asistentem pedagoga. Prošla jsem profesním životem s vůní čajovny, orientu a alternativní výživy. Vyzkoušela mnohá zaměstnání, vždy s lidským rozměrem, která mi dala zkušenosti, klid a nadhled. 

Díky mým dětem, které mi otevřely zcela jinou dimenzi bytí, jsem došla k poznání, že být dětem průvodcem a oporou je pro mne Ta Cesta a děkuji za ni. 

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT TŘINEC 

Miluji projektovou výuku. Rovný respektující přístup a vymýšlení výprav. Je to výzva a motivace k práci na sobě, abych byla dětem přínosem a inspirací. To vše jsem v Labyrintu nalezla – a to mě baví. 

Štěpán Stašák

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

V Labyrintu jsem zaměstnán jako učitel, průvodce a vychovatel školní družiny. Pečuji o harmonický tělesný i duševní rozvoj dětí.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Absolvoval jsem na Univerzitě Palackého v Olomouci. A to učitelství tělesné výchovy a společenských věd. Věnoval jsem se animátorským programům volnočasových aktivit a sportu v zahraničí i v Česku. Mám za sebou poznávací dobrodružné výpravy po Evropě i Asii. V Nepálu jsem dva měsíce působil jako učitel v tamní škole díky dobrovolnické platformě HelpX.

PROČ JSEM SE ROZHODL STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT TŘINEC

Mám rád tvořivou, kreativní a komplexní výuku, která jde ruku v ruce s koncepcí ZŠ Labyrint Třinec. Zároveň mě práce s dětmi baví, naplňuje a dává smysl mému profesnímu životu.

Helena Chalupová

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

V Labyrintu jsem asistentka pedagoga v 1. trojročí. Snažím se vytvářet spolu s ostatními prostředí, ve kterém se každý žák cítí podporován a respektován.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Původní profesí jsem farmaceutická laborantka, ale vždy jsem se cítila dobře ve společnosti dětí a bavila mě kreativní práce, která mě dovedla k fotografování, které bylo mým koníčkem i prací. Pár let jsem pracovala také jako průvodkyně v dětské skupince.

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT

Labyrint mi vstupoval do života postupně, nejdřív jen mini úvazkem a postupně až do nynější podoby asistenta pedagoga. Líbi se mi koncept školy i neustále se vyvíjející prostředí. Baví mě práce s dětmi a těším se na nové zážitky.

Lenka Menšíková

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

V Labyrintu učím přírodopis, zaměřuji se na rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností žáků.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Vystudovala obor finance na Mendelově univerzitě v Brně. Působím v projektu Pomáháme školám k úspěchu a plně souzním s jeho vizí: „Každý žák se učí naplno a s radostí, své učení si řídí. Stává se zaujatým, přemýšlivým a nezávislým uživatelem textů všeho druhu.“

Doplnila jsem si pedagogické vzdělání a absolvovala jsem kurz Čtením a psaním ke kritickému myšlení. V současné době jsem pedagogickou konzultantkou a koordinátorkou pro projektové školy v lokalitě Třinec a učím přírodopis ve čtenářské škole v Třinci. Od roku 2021 organizuji Festival inspirace v přírodních vědách.

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT

Baví mě probouzet v dětech zvědavost a zvídavost, společně s nimi bádat, objevovat a prozkoumávat svět, který nás obklopuje. Ráda spolupracuji s týmem kolegů, kteří mají chuť plánovat a reflektovat svou práci s cílem umožnit žákům učit se naplno a s radostí. Stejně tak i já neustále hledám cesty pro vlastní rozvoj a růst.

Tereza Homová

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

Ve škole působím jako učitelka anglického jazyka.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Vystudovala jsem speciální pedagogiku a učitelství tělesné výchovy na Masarykově univerzitě v Brně. Během studií jsem využila možnosti studovat v zahraničí, což mi otevřelo nové obzory, a tak jsem se po studiích rozhodla dále poznávat svět. Na nějakou dobu byl mým domovem Nový Zéland, později Norsko. Po návratu jsem získávala cenné zkušenosti jako učitelka tělesné výchovy, anglického jazyka a předmětu speciálně pedagogické péče na základní škole. Největší školou života je mi nyní mateřství a výchova syna, který mě neustále motivuje k seberozvoji.

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT

Mým cílem je, aby učení děti bavilo, dávalo jim smysl a nabyté poznatky mohly využít v běžném životě. K tomu je důležité vytvoření bezpečného a respektujícího prostředí, které v dětech podporuje přirozenou touhu po poznání. A v tom jsme se ZŠ Labyrint Třinec zajedno.

Monika Krestýnová

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

V Labyrintu působím jako asistentka pedagoga ve druhém trojročí a také se občas potkáme v družině.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Jsem vystudovaný chemik na univerzitě v Pardubicích, milovník přírodních věd a zároveň kreativní duše mající zálibu v malování, tvoření a hraní na flétnu. Profesní zkušenosti jsem nabývala již během studia v různých odvětvích, zejména pak v logistice. Jsem také certifikovaným asistentem pedagoga, jako praktikant jsem se účastnila dětských táborů, vyzkoušela si práci ve školní družině a dále si rozšiřuji znalosti studiem předškolní a mimoškolní pedagogiky.

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT

Ačkoliv byla práce v nadnárodních firmách velmi zajímavá a různorodá, nebyla pro mne mnohdy úplně užitečná. S narozením vlastních dětí přišlo uvědomění a ukotvení v tom, jak je důležité trávit čas smysluplně, v radosti a v neposlední řadě také v prostředí, kde mohou být děti i dospělí bezpečně sami sebou. Tímto svobodným a inspirativním prostorem je škola Labyrint a já si vážím příležitosti stát se součástí týmu. Těším se na další objevování s dětmi a společný růst.

Jana Avratová

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

V Labyrintu pracuji jako asistentka pedagoga, podporuji děti se speciálními potřebami, jsem pomocnou rukou průvodců a částečně také vychovatelkou ve školní družině.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Jsem absolventkou uměleckoprůmyslové školy sklářské a certifikovanou asistentkou pedagoga. Mám za sebou několik kurzů se zaměřením na práci s dětmi s autismem, se kterými jsem pracovala před rodičovskou dovolenou.

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT

Pro můj život je důležitá svoboda a to i svoboda ve vzdělávání, proto souzním s konceptem školy, jsou mi blízké jeho principy a rovnocenný partnerský přístup. 

Vladimíra Nitrová

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

Učím anglický jazyk a jsem s předškoláčky.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Mám VŠ vzdělání ekonomického směru na OPF Karviná Slezské univerzity. Složila jsem CAE zkoušku a státní jazykovou zkoušku z AJ. Následovala praxe učitelky AJ a podnikání na SŠ ve Frýdku-Místku a pak práce v oddělení marketingu a supportu v U.S. softwarové firmě. S narozením dcery jsem se pustila do objevování montessori přístupů (Montessori centrum Český Těšín, kurzy Z. B. Prémy), které mě inspirovaly k založení spolku Rosteme s dětmi (2016), lesní školky Jasánek a party domškoláků Jasan v Beskydech. Kromě práce s dětmi mne baví pohyb ve všech významech tohoto slova. V letech 2016 -2021 jsem absolvovala studium Somatika a Labanova analýza pohybu u Reny Milgrom DanceLab Praha, od r. 2022 – dosud jsem součástí projektu Vědomé tělo a BodyVoice. Mé pohybové aktivity: Kulička (pro malé děti), EmbodiedTeen (pro dospívající), PohybART (dospělí).

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT

Děti mi dávají příležitost vracet se k sobě a připomínat si, co je v životě důležité. Baví mě s dětmi být, pozorovat, jak poznávají svět všemi smysly, baví mě hrát si, dělat legrácky, ptát se a žasnout. Je mi ctí být u toho, když děti tvoří a objevují svůj potenciál, prostor svobody i zodpovědnosti za vlastní volbu, ladí se na své vnitřní vedení a hledají své místo v partě. ZŠ Labyrint Třinec nám k tomu poskytuje vše, co potřebujeme – bezpečný prostor, čas a důvěru.

Denisa Czudková

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

V Labyrintu působím v prvním trojročí a učím angličtinu.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Mám vystudované učitelství anglického jazyka a společenských věd na Univerzitě Palackého v Olomouci. Po studiu jsem dva roky strávila jako asistent pedagoga na prvním i druhém stupni ZŠ. Během studia jsem částečně působila jako lektorka v jazykové škole. Nedílnou součástí mé profesní dráhy je i organizace táborů při farnosti Jablunkov.

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT

Mám pro výuku ráda menší skupiny, ve kterých je každému dítěti možno individuálně pomoci v rámci jeho tempa a režimu. Proto se mi také líbí podstata Labyrintu, kde je brán na rozmanitost dětí ohled, a kde může každé dítě v něčem uspět.

Marek Macura

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

Ve škole Labyrint pracuji jako pedagog druhého trojročí, ale provázím dějinami i ve třetím trojročí.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Vystudoval jsem historii na Filozofické fakultě Ostravské univerzity a následně pedagogiku na Pedagogické fakultě téže univerzity. Ve školství působím od roku 2020. Zkušenosti jsem získal jak na „klasických“ základních školách, tak i v prostředí Montessori, které mi přineslo cennou inspiraci k provázení dětí na jejich cestě. Díky této zkušenosti vnímám, že při učení nerostou jen žáci, ale i já s nimi.

CO MÁM RÁD

Rád trávím čas v přírodě, s mým pejskem. Miluji historii, pikantní jídlo, dobrou hudbu. Rád si zajdu do kina, ale také na koncert. Cestování mě rovněž naplňuje a samozřejmě mám moc rád děti. 

Magda Raszková

CO VE ŠKOLE DĚLÁM

V Labyrintu působím jako průvodkyně ve třetím trojročí.

VZDĚLÁNÍ A PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

Vystudovala jsem střední odbornou školu se zaměřením na pedagogiku předškolního věku. Během brigád na táborech a kroužcích jsem zjistila, že mě více naplňuje práce se staršími dětmi, a proto jsem pokračovala ve studiu na Ostravské univerzitě v oboru učitelství pro 2. stupeň ZŠ. K mým aprobacím patří tělesná výchova a matematika. Sport je mou celoživotní vášní a matematika mě odjakživa bavila svou logikou. Kromě školy se věnuji také trénování plavání. Sport i práce s dětmi mi přinášejí radost a energii, kterou se snažím předávat dál.

PROČ JSEM SE ROZHODLA STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU PRŮVODCŮ ZŠ LABYRINT

Rozhodla jsem se připojit k týmu Labyrintu, protože sdílím myšlenku školy, pro kterou je důležitá otevřená komunikace, radost z učení a vzájemný respekt